View Single Post
  #6  
Old 24-11-2013, 18:38
SvenFGTF's Avatar
SvenFGTF SvenFGTF is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 161
Default

Ik heb trouwens wel nog een probleempje waar ik wat moeite mee heb.

- De auto besluit soms uit het niets ineens op 1500 tot 2000 toeren te blijven hangen als ik een stukje gereden heb. Vervolgens rij ik wat verder en dan loopt hij weer netjes. Soms helpt het als ik hard het gaspedaal omhoog trek, soms niet.

- De auto start soms ineens niet. De enige manier om hem aan de praat te krijgen is door de startmotor door te laten gaan en met het gas te spelen. Op een gegeven moment begint hij te pruttelen en loopt hij super slecht, alsof hij op te weinig cilinders draait. Zodra ik de sleutel los laat en het gas los laat slaat hij weer af. dit moet ik meestal 2x doen en daarna loopt hij weer netjes stationair alsof er niks aan de hand is. Dit gebeurd niet elke keer en soms een week niet, en dan ineens weer wel. Heb er nog geen regelmaat in ontdekt.

Ik heb ondertussen al ontdekt dat de flens onder het gasklephuis 3/4 gescheurd was, deze is vervangen door een nieuw exemplaar. Verder was de vacuumslang van de vervroeger op de ontsteking niet aangesloten, die heb ik weer goed aangesloten. Hierna loopt hij nu 1100 toeren stationair ipv 900 stationair.

Verder heb ik de gaskabel werd normaal gesteld want die stond verschrikkelijk los, ik denk dat de vorige eigenaar dit als een soort tijdelijke oplossing heeft gedaan, maar het maakte eigenlijk geen verschil.

Het is een rp motorblok. Ik weet even niet meer wat ik nu kan controleren, misschien iemand met goede tips?
__________________
Reply With Quote