View Single Post
Old 26-11-2013, 10:24
SvenFGTF's Avatar
SvenFGTF SvenFGTF is offline
Forum Regular

oke jammer genoeg heeft het slangetje naar de rembekrachtiger niet geholpen. Gisteren wilde ik hem starten maar weer hetzelfde probleem.

de eerste 2 keer sloeg hij niet aan. Startmotor draait wel en af en toe komt er een pufje uit de uitlaat maar toen hield het op.

De 3e keer sloeg hij aan met constant gas er op. Het hele blok en de auto waren zo hard aan het schudden dat de hele middendemper zelfs als een debiel trilde. Hij liep en klonk net zoals een oude trabant. Het komt nog het dichtste in de buurt bij een situatie waarin je een bougiekabel los trekt en 1 cilinder niet meeloopt, maar het is niet exact hetzelde.

de 4e keer begon weer hetzelfde maar toen ik het gas erop hield tot de 5000 toeren was het ineens allemaal goed en zakte hij netjes naar 1000 toeren alsof er niks aan de hand was.

Zeker omdat het soms klinkt alsof hij op een cilinder minder loopt verdenk ik iets binnen de ontsteking. Aangezien ik hier weinig verstand mee heb zou ik graag horen van iemand met ervaring of dit een logische gedachte is?

Ik wil graag alles zoveel mogelijk testen voor ik het vervang, dus hoe test/controleer ik:
- de bobine
- de ontsteking
- de bougiekabels
- de bougies
(ik heb een multimeter mocht dat nodig zijn)

Alvast bedankt voor de hulp!