View Single Post
  #13  
Old 27-11-2013, 21:40
ATi's Avatar
ATi ATi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Golf 1 GX
Vandaag even weer mee bezig geweest.
Ben er achter gekomen dater geen olie in de cilinderkop zit
dus uit voor zorg alvast een andere oliepomp met nieuw asje laten komen zat wel al wat spelling op
hoop dat dat het is.
Wat zou het dan nog meer kunnen zijn?


Het kan niet aan de olie liggen, immers is 5w-40 bij de koude start iets dunner als 10w-40... dus zal die juist eerder stil zijn bij een koude start

daarvoor had je ook al 5w-40...

klepstoter geluiden zijn vaak het probleem door leeglopen, en of lang stil staan van een motor... in jou geval heb je een oliewissel gedaan, en is er dus even bij het starten een moment geen olie aanwezig, omdat je oliefilter zich weer moet vullen... je kan daardoor een luchtbel in het oliecircuit krijgen met als gevolg even tikken... van een hardnekkige klepstoter

je gaf ook al aan dat er al wat licht tikken aanwezig was, dit zou kunnen zijn dat de klepstoter die dat veroorzaakt zich nu echt laat horen...

een flush (motor flush) kan dit verbeteren, of oplossen, atf in de olie (max 0,5 liter) kun je beoordelen of het en klepstoter is (daarna weer olie verversen)

klepstoters kun je ook beoordelen door de kleppendeksel te verwijderen (koude motor) en dan met een houten wig een voor een de klepstoters in te drukken (als de nok van de betreffende omhoog staat)

maar, ik zou zoals ik jou verhaal lees, voor de zekerheid de oliepomp vervangen/controleren

heb je ook een oliedrukmeter?

koude motor (stationair) rond de 5 bar
warme motor (stationair) rond de 2,5 bar
Reply With Quote