View Single Post
  #15  
Old 04-12-2013, 09:54
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Je hebt verschillende ingaande assen van de bakken, met 22 en 24 splines. Daar moet je even op letten. Je 1.6 koppeling past alleen op een bak met 22 splines, dat zijn ze praktisch allemaal. Alleen de 1.8 16V en 2.0 van Golf3 hebben een dikkere as.

En dat een verhouding speciaal voor een bepaald vermogen is, is mijn inziens onzin. Alle 020 bakken zijn intern nagenoeg identiek, als het een gezonde bak is dan kan hij makkelijk 150 pk hebben. Een versleten bak daarentegen draai je zo in de soep als je niet oplet.

Ik zou de originele assen pakken, veel makkelijker. De originele bak erachter en als je wilt het vliegwiel van de 1.6, maar die kan je ook van de 8v GTI pakken, mits deze een 020 bak had in de eerste plaats. Deze motoren zijn ook met een 02A bak geleverd namelijk.

Hoe ga je dat doen met je cilinderkop? Wordt die overgezet van de 1.6?
Het spruitstuk gaat namelijk van zn lang zal ze leven niet passen, omdat een 2.0 van een type 3 een tweede serie cilinderkop heeft, daar kun je niet zo makkelijk de injectorgaten dichtmaken.

Je zit nog met de motorsteunen, die moet je overzetten van je 1.6. Dat is dan tot daaraan toe, geen probleem. Bij de distributiekant zit daar de distributiekap echter in de weg, daar moet je een stukje uit zagen om het te laten passen.

Succes, leuk idee verder!
__________________
Golf MK1
Reply With Quote