View Single Post
  #17  
Old 04-12-2013, 11:12
willes180 willes180 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 418
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Je hebt verschillende ingaande assen van de bakken, met 22 en 24 splines. Daar moet je even op letten. Je 1.6 koppeling past alleen op een bak met 22 splines, dat zijn ze praktisch allemaal. Alleen de 1.8 16V en 2.0 van Golf3 hebben een dikkere as.

En dat een verhouding speciaal voor een bepaald vermogen is, is mijn inziens onzin. Alle 020 bakken zijn intern nagenoeg identiek, als het een gezonde bak is dan kan hij makkelijk 150 pk hebben. Een versleten bak daarentegen draai je zo in de soep als je niet oplet.

Ik zou de originele assen pakken, veel makkelijker. De originele bak erachter en als je wilt het vliegwiel van de 1.6, maar die kan je ook van de 8v GTI pakken, mits deze een 020 bak had in de eerste plaats. Deze motoren zijn ook met een 02A bak geleverd namelijk.

Hoe ga je dat doen met je cilinderkop? Wordt die overgezet van de 1.6?
Het spruitstuk gaat namelijk van zn lang zal ze leven niet passen, omdat een 2.0 van een type 3 een tweede serie cilinderkop heeft, daar kun je niet zo makkelijk de injectorgaten dichtmaken.

Je zit nog met de motorsteunen, die moet je overzetten van je 1.6. Dat is dan tot daaraan toe, geen probleem. Bij de distributiekant zit daar de distributiekap echter in de weg, daar moet je een stukje uit zagen om het te laten passen.

Succes, leuk idee verder!


ten eerste zijn het 24 en 28 splines.. , vliegwiel moet je ff mee opletten, er zijn er met 1 en met 2 uitsparingen om ze te centreren op de koppeling, kijk ff dat je dezelfde hebt als de koppeling

ten tweede, dat spruitstuk gaat gewoon passen... ken iemand hier in de buurt die het ook heeft vandaar, en de motorsteunen zijn ook hetzelfde.. tenminste bij mij wel.. alleen links achter (passagierszijde) zit maar 1 gat ipv 3, die zou je dus wel over kunnen zetten maar deze pas ook gewoon

gr.
Reply With Quote