Na een paar dagen met de auto gereden te hebben tot een aantal mankementen geconcludeerd:
- abs grijpt in bij laatste stukje remmen ( 0 - 5km/h )
- thermostaat kapot > wordt niet warmer dan 60 graden
- uitlaat lek ergens bij de motor
Dus afgelopen zaterdag samen met een kameraad de thermostaat inclusief de koelvloeistof vervangen.
Daarna naar een kennis gegaan met de auto die de uitlaatpakking zou vervangen ( want deze was vermoedelijk lek ) en de abs na zou kijken.
Woensdag begon hij met het uitlaat spruitstuk los te halen, maar kwam helaas tot een andere conclusie:
De turbo hing dus maar met 2 bouten vast, en al snel bleek dus de missende bout afgebroken te zijn in de turbo. Hierdoor was dus ook de pakking voor de helft weg.
Dus maar begonnen met uitboren en nieuwe draad tappen, wat bij de eerste keer dus fout ging ( tap brak af ). Daarna nog een poging gedaan welke wel succesvol was.
Uiteindelijk na ongeveer 1.5 dag werk toch weer alles voor elkaar gekregen.
De turbo bleek al een revisie turbo te zijn, en dit is ook een ander model als origineel. Deze turbo heeft namelijk geen bevestiging voor de turbo steun wat dus het afbreken van de bout als gevolg zou kunnen hebben.
Nu maar hopen dat het heel blijft. Volgende week gaat hij terug om de abs na te kijken
