Thread: 1984 MKII Golf
View Single Post
  #1  
Old 09-12-2013, 15:45
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,027
Default 1984 MKII Golf

Hierbij een 'projecttopic' van mijn 1984 5-deurs golf. Ik heb de auto een week of 6 geleden gekocht via het forum en in de tussentijd al behoorlijk wat aan gedaan.

Ik rijd per maand ongeveer 3000 kilometer met deze auto, het is dus voor mij belangrijk dat hij goed rijdt en alles naar behoren functioneert. Mede hierdoor zijn er vaak praktische updates ;-)

Bij aanschaf:



Toen snel een schroefset gehaald bij Sjaak en een set verbrede stalen velgen van mijn broer overgenomen:



Toen een tijdje rondgereden tot er een aantal zaken echt gedaan moesten worden. Uitlaat deugdelijk gemonteerd, nieuwe motorsteun en nog wat kleine zaken.

Toen een hele nette Spucknapf opgehaald bij jelle54:



Wielkasten uitrollen:



En toen ging de versnellingsbak kapot:



Ik heb er een gereviseerde 5 bak onder terug laten zetten + nieuwe koppeling. Zo heb ik er voorlopig geen omkijken meer naar.
Enkel een foto van de schade:



Van de week heb ik een compleet interieur voor een 5 deurs opgehaald omdat mijn deurbakken verzaagd waren voor speakers. Echter waren de deurbakken voor een nieuwer model, wat net niet mooi past. maar het is beter dan het was.

Nu wist ik dat de remmen eraan kwamen, echter toen ik zaterdag ochtend van Sneek naar huis reed was ik volledig door de remmen heen en was het ijzer op ijzer. Dus vanavond even de garage in om voor nieuwe schijven+blokken te monteren.

Verder ben ik bezig om mijn 15 inch verbreed staal tegen 16 inch schmidt modern line te ruilen. Ik hoop dat dit doorgaat!

Verder nog te doen:
US lights installeren (al gekocht)
Andere eindemper (supersprint?)
stabilisatorstang vooronder (al gekocht)
veerpootbrug voor
raamband plakken
schijfremmen achter
Alle rubbers voor vervangen

Voor nu was dit het. tips, opmerkingen en complimenten welkom
__________________
1984 Golf MkII 5-Drs
1999 Transporter 2.5TDI
Reply With Quote