21-01-2004, 13:04
|
No personal life
|
|
|
|
De hoop van de belgen:
Vandaag DE dag voor Bas Leinders
Hij heeft er jaren van gedroomd en vandaag is het eindelijk zover voor Bas Leinders. Op dinsdag 21 januari 2004 mag hij voor het eerst een F1-wagen besturen. De Belg hoopt zich aan het stuur van de EJ13 eindelijk te kunnen bewijzen tegenover de F1-teambazen. En dat is niet het enige waar hij op hoopt.
"Ik hoop vooral dat deze test goed zal aflopen zodat ik sponsors kan overtuigen geld te investeren zodat ik nog meer kan doen in de F1. Ik denk dat het nieuws van mijn test de voorbije week in elk geval genoeg media heeft gehaald om hopelijk enkele geldschieters te overtuigen. Er is weldegelijk nog interesse voor een Belgische F1-rijder," meent Bas die hoopt met het extra geld derde rijder bij Jordan te kunnen worden.
"Ik mik op een zitje als derde rijder zodat ik op vrijdag kan rijden en me kan bewijzen. Zo kan ik ook rijden in Spa-Francorchamps, maar het zou nog mooier zijn indien ik tegen die tijd een echt racezitje zou hebben en liefst een gratis."
Zijn toekomst in de F1 zal natuurlijk grotendeels afhangen van het resultaat van deze (eenmalige?) test die betaald werd door enkele kleinere privésponsors.
"Ik hoop vooral dat ik geen pech ken of van de baan ga. Ik wil zoveel mogelijk rondjes rijden. Als de resultaten bovendien goed zijn en Jordan heeft nog geen vaste rijders gecontracteerd, dan mag ik misschien nog wel een dagje extra testen," vertrouwde Bas F1Racing.nl gisteravond nog toe.
De laatste Belg die een F1-wagen mocht besturen was David Saelens. Hij mocht meer dan een jaar geleden eens met de Minardi PS02 testen. F1racing.nl is bij de test van Leinders aanwezig en zal dus ook voor foto’s zorgen.