View Single Post
  #47  
Old 21-12-2013, 18:59
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Ik val in dezelfde categorie liefhebbers hoor. Maar zoals hierboven ook wordt gezegd en wat ik ook al eerder heb aangegeven, de prijs is gewoon té hoog mijns inziens. Liefhebbers betalen goed voor een auto (VW, BMW, Nissan, wat dan ook), maar ergens zit de grens.. waar die grens zit dat zal pas blijken als de auto verkocht is en voor welke prijs, maar ik denk niet dat die bij de 17k zit.



Ik denk dat het grootste probleem is dat de meeste mensen het niet hebben liggen en in 1x betalen kunnen. Wie dat wel heeft liggen zijn meestal 35+ en zal dan in de meeste gevallen voor een andere categorie auto kiezen.

Er worden veel grotere bedragen uitgegeven voor het bouwen van b.v. een project-auto die vaak gestart word met als basis een originele/goedkope mk2 en door de jaren heen veel duurder uitpakt, dan het in 1x uit te geven van zo'n bedrag voor een mooi en bijzonder exemplaar, wat uiteindelijk goedkoper zal zijn en beter voor het behoud van zijn waarde.
Hij zal niet makkelijk verkocht worden of iemand het waard vind of niet.

Een Limited is ook zeker niet bijzonder om te zien, maar gaan weg voor hele andere bedragen en is puur om zijn exclusiviteit. De Rallye is ook een hele poos geen klap waard geweest omdat niemand hem mooi vond. Ik heb er ook 1 gekocht en was alleen om de achteras die ik nodig had. Het was een nette auto, maar heb de koets op laten knijpen. Nu jaren later (15 jaar later) kan ik mij wel voor mijn hoofd slaan omdat veel mensen hem ineens wel mooi vind en kan waarderen, maar ik vond hem destijds niet mooi net als de meeste anderen. Het is ook een kwestie van tijd en wat op dat moment hot is wat de prijs bepaald.
Reply With Quote