View Single Post
  #63  
Old 06-01-2014, 22:13
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ik weet niet hoe je dat voor je ziet?
De olie moet echt via een naaldkraantje lopen, want als je hem uit doet moet ie ook redelijk snel stoppen met branden. Als je een pan vol olie hebt wil die die alleen maar opbranden.

Gisteren gooide ik een beetje olie door het gat extra er bij in.
Brullen!!! vlammen sloegen door de gaten naar buiten en hij wou opstijgen leek wel.
Dan kun je niets anders doen dan wachten tot ie de hoeveelheid olie die te veel is op gebrand heeft, en eventueel de kraan dicht zetten zodat ie niet nog meer olie krijgt.

Vanavond heb ik een nieuwe brander gemaakt. Van een stuk rookkanaal wat ik nog over had, dat schijnt ook beter te zijn. Je brander gelijk aan je rookkanaal of zelfs nog een slag groter.

Nu boor ik er minder gaatjes in, en ga ik meer gaten bij boren als ie weer brand.
Gister heb ik op de oude brander heel wat gaten dicht gezet en het verschil was goed te zien.

Te veel lucht van onderen zorgt dus voor zwarte rook.

Ik heb wat filmpjes op youtube gezet van het martelen met de afstelling, volgende filmpje word van een fatsoenlijk brandende kachel zonder zwarte rook :P
Reply With Quote