Niet om het 1 of ander maar weet waar je aan begint, je zal niet de eerste zijn die stopt op het moment dat de motor eruit kan of omdat je niet uit de bedrading komt,
1.8T is leuk en wel maar het is niet even motor overzetten en thats it. Startblokkering moet worden uitgeschreven, kabelboom aanpassen, met welke intercooler wil je gaan rijden, pedalenbox en schakeltoren moeten worden vervangen voor o.a. hydraulische koppeling, welke hoofdremcylinder ga je gebruiken en ga je ABS gebruiken ja/nee.
En een Vr6 verschilt er niet veel van, pedalenbox/schakeltoren overzetten, benzinepomp overzetten, chassisbalk rechts moet worden aangepast voor d epoulie of je draait de poulie iets af. Radiateur is bij veel mensen een issue vanwege de beperkte ruimte. En ga je ene Vr6 erin bouwen, hoe weet je dat het blok goed is afgezien van het luisteren naar een rammelende ketting of waterpomp, dan zit je aan onderhoud al aan de 1500,-.
Zou eens goed research doen voordat je er gelijk aan begint. Mijn Mk.II naar Vr6 ombouw heeft me een goede 6000,- gekost, daarbij zit een koprevisie, kettingrevisie, koppelingset, motorruimte spuiten, andere radiateur, diverse aanbouwdelen zoals een koppelingcylinder, radiateur, bougiekabels/bougies etc lopen al gauw in de kosten. Daarbij komt dat de kabelboom CE1 was en dus deels omgestekkerd moest worden om te laten draaien. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik met alleen ene motor, versnellingsbak en kabelboom met ecu ben begonnen toendertijd.
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
|