Om het heel simpel te verwoorden :
*primer = grondlak
*epoxy primer = primer die een etsprimer bevat (roestwerende werking)
Gaat het hier ook over 2K producten ? 1K is namelijk beduidend lager van kwaliteit en kan je "in theorie" best niet droog schuren ivm afbrokkelen, hoewel natschuren wel een compleet achterhaald proces is.
Epoxy primer wordt echter wel gevolgd door gewone grondlak.
Aangezien je praat over een 2K product moet er geen vernislaag over.
Ik heb zelf geen ervaring met die spuitbussen, maar ik zou geen enkele spuitbus reparatie aanraden, tenzij het "maar voor eventjes" is...
Aangezien je geen metallic spuit zou ik gewoon de andere panelen (eigl. de complete wagen) polieren (afhankelijk van de staat van de lak ev. met een grove compound)
Persoonlijk vind ik de beste optie de hele wagen te herlakken in dezelfde kleur, maar dan als basecoat + vernislaag systeem ipv een 2K kleurlak...
maar das mijn mening, ik denk niet dat "DE" manier bestaat, iedere carrosseriewerkplaats gebruikt andere methodes en constant verschijnen er nieuwe producten die je pas over enkele jaren correct kan beoordelen... Al geldt dat laatste natuurlijk niet voor deze vraag

__________________
***Proud member of VAG_Konzept***
***Bags Are For Groceries !!!***
***People hate mk3's, that's why we love them

***
...als Kind mal in die Ă–lwanne gefallen...