Gisteren is de auto gerold en afgesteld.
Na wat kleine kinderziektes te hebben verholpen (storing in gaskleppositiesensor en een nokkenasverstelling die niet aangestuurd werd) kon er goed worden gerold.
Op euro 95 bleef de meter na een paar uur afstellen hangen op 276,6pk.
Er zit nog meer in maar daarvoor moet het een en ander worden aangepast.
Wat te doen:
-Luchtfilter positie veranderen (cold air intake monteren).
Voor de winter heb ik gewoon een los pipercross filter zodat er geen pekel en troep in de inlaat komt. Deze zuigt warme lucht van de radiator aan en daardoor blijft de inlaatluchttemp aan de hoge kant.
Voor de zomer heb ik een CDA - CARBON DYNAMIC AIRBOX die precies aansluit op een aangepaste HELLA Dubbellens koplamp.
Zo moet de inlaatluchttemp in het gareel gehouden worden.
-Euro 98 brandstof in de tank om de pingelgrens wat verder op te rekken.
Zoals in de grafiek te zien dipt de vermogenscurve niet in. Maar wordt max vermogen gemeten op max RPM.
Met bovenstaande aanpassingen zouden de waarde weer wat positiever omhoog gekieteld kunnen worden.
's ochtends laden:
op de bank:
Bewegend beeld:
Filmpje
De grafiek:
