De distributieriem is vervangen geweest door zo'n beunhaas particulier garagist die dat thuis doet.
Hoor ook een raar zwaar gefluit, dat klinkt hetzelfde als de wind door je raam wordt geblazen (dat geluid ja)
En dat komt van de distributiekant. Weet jij wat dit is?
Misschien een poelie die los is gekomen?
Echt te heet wordt die pas als ik een kilometer zit door te trekken.
Op lage rpm's zit die naald int midden.
Hoe herken je een slecht afgestelde brandstofpomp?
Koude start walmt de motor blauwe rook en tegelijkertijd stottert het blok ook, als ik een beetje gas bijgeef gedurende 10sec en weer loslaat, gedraagt de motor zich heel normaal en loopt weer terug mooi stationair.
Moet wel erbij melden dat als de motor koud is onder de 1000rpm draait,
maar eens die op temperatuur komt draait die weer juist op 1000rpm.
(LET WEL, MIJN KOUDESTART HENDELTJE IS STUK)
Vind da wel vreemd, want heb eens bij een ander Golfje gekeken, die had het probleem dat wanneer hij de roetstop te fel indraait, dat er zoveel druk wordt opgebouwd dat de kvs onder de dop kwam.
En met een te arm ingestelde motor en geen rook is er geen kvs probleem.
Merci voor je duidelijke uitleg
