View Single Post
Old 03-03-2014, 11:00
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore

Aangezien "luide muziek" en "veel bass" nogal subjectief is, zijn hier vele antwoorden op mogelijk, met evenzoveel uiteenlopende budgetten.

Maar oké, ik doe eens een voorzetje.
Goede componenten is het halve werk. Een fatsoenlijke versterker is daarbij toch wel van belang. Met goede componenten bedoel ik dus niet die schreeuwerige heukiemeukie kijkshop troep waarop te lezen staat dat een klein versterkrtje wel 1.200 Watt MAX. doet. Aan maximaal vermogen heb je toch geen fluit, RMS vermogen is veel interessanter.
Als je het goed wil doen, het moet een beetje hard kunnen en toch ook nog iets weergeven wat op laag (bass) lijkt, dan moet je zelf ook een beetje handig zijn.

Ik zou dan opteren voor een goede compo met dubbele kick. Iets van Audio System (heet tegenwoordig anders geloof ik) doet het vaak wel lekker in het (kick) laag.
Daarvoor zal je dan wel zelf deurbakken moeten maken waar ze in passen, we hebben het over 2 x 16 cm per deur. De deuren goed dempen met daarvoor geschikte materialen, hierover is voldoende te vinden op het internet.
Je zou dan nog zelf een hoedenplank kunnen maken uit een ferme plaat MDF en daar een goede set 6x9 inch in kunnen hangen.
Een fatsoenlijke 4 kanaals versterker die minstens het RMS vermogen van wat de luidsprekers mogen hebben erachter en ik denk dat je een niet onaardig systeem hebt.

Zelf heb ik achterin liever geen luidsprekers maar gewoon een aardige sub. Als je naar een concert gaat, sta je immers ook niet met je rug naar het podium.

Wat ook nog een optie is, ofschoon de prestaties van die dingen nogal uiteen lopen, is een compacte actieve subwoofer onder de voorstoel(en).

Afijn, zoveel mensen, zoveel wensen. Er zullen vast nog wel andere meningen en ideeën voorbij komen.

Gr. Ed

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote