Hallo allemaal.
Een oude schoolvriend van me heeft ook dezelfde symtonen gehad met een VW Golf mk2 TD van 1988.
Waarbij de motor naar mijn ogen ''versleten'' is.
Verbruikt wat aardig olie, een liter om de 1000km(zit ie altijd met 10w40 olie van de Action bij te vullen, geen andere keus, weinig zin om steeds dure olie te gaan kopen.)
En waarbij hij ook veel druk in het koelsysteem heeft waardoor dus het koelwater eruit wordt gespuugt als em hoog in de toeren zit (vanaf 3000tpm?)
Heb gisteren met hem alle nieuwe onderdelen geplaatst (thermostaat, andere waterpomp, sensor op de radiateur en de sensor van het expansievat.
Opnieuw goed ontlucht.
Nog steeds dezelfde symptonen. drukt kvs uit expansievat.
Nu willen we er liever een 2de motor in lepelen (liefst dezelfde)
Maar hoe vertrouw je zo iets
Is dat waar dat de meeste turbodiesel motoren vanaf 300.000 hun beste tijd hebben gehad? Nu heb ik rondgebeld of iemand een motor kan regelen maar
Zaten we te denken of we er een 1600 normale diesel in gingen lepelen maar op de papieren staat er dat het een 51kilowatt is..
Dan betaal je eigenlijk wegenbelasting van een 51kw terwijl er een 40kw motor in zit.
Terwijl de JP motoren sterker zijn en niet stuk te krijgen zijn.
Iemand tips??