View Single Post
Old 28-03-2014, 23:49
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life

Vanavond eens goed door kunnen werken en eindelijk eens wat resultaat behaald zoals ik graag behaal in één avondje.

Complete interieur, op het kachelhuis en kabelboom na gestript. De bodem bescherming aan de binnenkant weggestoken om er zeker van te zijn dat er geen beginnende roest of iets dergelijks aanwezig is. De eerste type Caddy's zijn er toch erg gevoelig voor. Het valt allemaal gelukkig mee.

De rubber doppen in de bodem die niet uitkomen op een holle ruimte zoals de voorste doppen ga ik dicht lassen aangezien dit toch vaak zwakke punten zijn voor roest. Stel dat er dan ooit eens water in de auto staat moet het interieur er maar uit. Liever het interieur er een keer uit halen dan roest vorming krijgen.

Verder de bak dus ook helemaal gedemonteerd. Tot mijn gelukkige verbazing zit er bij een diesel blijkbaar ook een opvoerpomp in de tank? Ik wist niet precies hoe dit zat en liep al met het idee om straks een externe brandstof pomp te gaan plaatsen maar ik denk dat ik nu maar eens ga kijken voor een benzine tank van een Caddy waar een vlotter van een VR6 in past of dat ik deze diesel tank reinig en hier de vlotter in plaats. In princiepe zou dit toch moeten kunnen verwacht ik?

Het enige hekelpuntje dan is dat de vlotter die ik van mijn donor Passat heb er eentje van een 70l tank is en dit natuurlijk nooit gaat kloppen bij een 55 liter tank dus ik mijn idee was om een opvoerpomp te nemen van een VW met een 55 liter tank welke voldoed aan de eisen van een VR6 en dan mijn Passat teller aan te passen naar een 55 liter tank. Iemand een idee of dit mogelijk is?

Binnenkort dus beginnen met het laswerk aan de rubber doppen. Waarna ik de carosserie ook al een heel eind strak ga zetten en alle lassen netjes ga stralen voordat ik ze ga behandelen met tectyl/bitak o.i.d.

Volgende week hopelijk met het zelfde tempo verder. Wil met dit meeting seizoen de Caddy toch eens een paar keer meenemen naar een meeting.