View Single Post
  #2  
Old 02-04-2014, 21:27
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Past wel, maar de 2 buitenste kopbout gaten aan de achterkant moeten iets groter geboord worden.(12mm)
Omdat de 1.6 dunnere kopbouten gebruikt.
De olie kanalen komen goed uit bij een 2.0, de koppakking moet je gebruiken van een Amerikaanse golf 3 met motorcode aba.

Waarschijnlijk moet je ook ff een ander tapeind in de kop draaien voor de distributie spanner, volgens mij is die van de 1.6 iets dunner maar ze hebben wel hetzelfde schroefdraad.

De nokkenas is hydrolisch bij de crossflow, dus tenzij je dit ombouw naar mechanische stoters gaat de nokkenas die je hebt niet passen.

De in en uitlaatkleppen zijn bij alle 1.6 en 2.0 crossflow koppen gelijk, wel zijn de inlaat kanalen van de vroege koppen anders als van de late.
De vroege types hebben gewoon ronde kanalen tot aan de inlaatklep, bij de latere zit er aan 1 kant van het inlaat kanaal een verdikking aan de bovenkant voor een soort swirl effect.

Ook zitten er bij sommige late koppen in het uitlaat kanaal een soort extra kanaaltje voor de egr.
Reply With Quote