Goeiedag,
Mijn Golf is al een aantal jaar gevoelig voor zijwind en de staat van het wegdek. (Bij perfect glad asfalt rijdt het wel goed)
dwz bij spoorvorming en slechter asfalt gaat de auto alle kanten op. Bij windvlagen word de auto ook uit koers gezet.
in het stuur krijg je hiervan weinig tot slecht respons.
Bij afremmen voor een stoplicht op een wegdek met spoorvorming, 'stuurt' de auto stevig opzij. de wielen worden weggetrokken en het stuur moet mee.
Ook bij afremmen, kan het stuur -als je 'm loslaat- plots 90 graden wegschieten. Je moet flink tegensturen om de niet uit de rijbaan te schieten, afhankelijk van hoe sterk de spoorvorming is.
Ik voel ook dat de auto niet stabiel/strak rechtuit wilt. je voelt 'm in het stuur werken. maar je voelt niet wat het doet of wat er gebeurt.
Het rijd erg vervelend en kost veel energie vanwege het alert zijn.
Met perfect strak asfalt heb ik niet echt last maar je voelt dat ie niet strak rechtdoor wilt.
als de weg schuin afloopt, moet het stuur bijna 45 graden tegengestuurd worden.
Ben al vele malen op onderzoek uitgeweest, maar nog nergens speling of wat dan ook gevonden.
Het voelt wollig aan in het stuur. Kleine correcties vanuit de vingertoppen zeg maar doen niks. je voelt weerstand in het stuur maar de auto reageert niet. pas wanneer je beetpakt en harder door duwt wel. Communiceert ook slecht. Alsof ergens zacht rubber in de stuurinrichting zit.
In de fuseekogels en stuurkogels zit geen speling.
Draagarmrubbers zijn een half jaar oud. (TT rubbers)
Velgmaat is vrij standaard, 15x6 ET37.
Banden zijn rondom gelijk en 2,5 bar. Michelin Pilot 195/50/15.
Kruiskoppeling en stuurkolom geen speling.
Het gekke is voorheen heb ik hier geen last van gehad.
Ik heb 1,5 jaar geleden stuurbekrachtiging ingebouwd en hierbij moest ook het subframe los. Sindsdien is het.
Daarna vrijwel alle kogels en rubbers vooraan vervangen maar het blijft.
Uitlijning is vrijwel standaard:
Camber L -080 R -0,84
Sporing 0,1 Positief. toe-in.
CASTER l +1,3 r +1,35
Het maakt niet veel uit.
Het klinkt dramatisch maar ik zie er steeds tegenop om er mee te rijden, ik stap ontspannen in en weer gespannen uit

zou ondersom moeten zijn
Wat zie ik over het hoofd?