Quote:
Originally Posted by Rick
Hoe zit het dan als je de Amerikaanse 2.5 (Rabbit, Jetta, Beetle en Passat) motor pakt als basis en daar de delen op knutselt?
Of is dat een compleet andere motor?
|
Eigenlijk is het een compleet andere motor, maar toch ook weer niet
Het verschil in het onderblok zit hem in de aansluitingen voor de olie en waterkoeling tbv de turbo. De krukas drijfstangen en zuigers zijn ook anders.
De cilinderkop is ook compleet anders omdat de TTRS er gaten in heeft zitten voor het FSI. De gaten voor de in- en uitlaatspruitstuk zijn anders en de TTRS heeft er de mechanische brandstofpomp op zitten.
De ttrs heeft ook andere kleppen, nokkenassen en de uitlaatkleppen zijn ook groter en natrium gevuld. De distributieketting is ook dikker bij de ttrs, maar ik heb hier een paar nieuwe Amerikaanse 5-cilinders van 2012 staan en deze lijken nu ook de dikkere ketting te hebben.
Alles is anders, maar de delen zoals de krukas etc is gewoon uit te wisselen.
De kleppen zijn gelijk aan die van de 2.0TFSI Audi S3 motor en kunnen natuurlijk gewoon in de Amerikaanse 2.5-kop gemaakt worden.
Ik heb zelf lang getwijfeld of ik de Amerikaanse of de TTRS zou gaan gebruiken omdat de amerikaanse veel makkelijk op te bouwen is naar bijvoorbeeld 700pk tov de TTRS die veel moeilijker te tunen is wat voornamelijk komt door het FSI-systeem.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de TTRS omdat ik het een hele bijzonder motor vind om deze te mogen hebben. Ik moet nu alleen tevreden zijn met 500pk en 640NM en met de wetenschap dat de volgende stap een fortuin gaat kosten