
12-05-2005, 15:07
|
 |
Draaideur Donateur - Retroracer
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 936
|
|
Vingerzaag is ideaal voor dit soort werk .
Met doorslijpschijfje breng je weer veel warmte in het materiaal en heb je altijd hele scherpe bramen . Als je een ronding wilt slijpen wordt de lasnaad meestal veel te breed . Je wilt deze het liefst toch ongeveer 1 mm hebben .
Daar komt nog bij dat de vonken bij het slijpen veel schade kunnen veroorzaken , zoals
pikjes in de ramen en lak , bekledingbrand , tectielbrand , etc .
Kijk dus goed uit als je toch een stukje moet slijpen . Dek de rest van de auto dan goed af .
Een nare bijkomstigheid met een slijpschijf in dun plaatmateriaal is dat de schijf zomaar op is . Dit komt doordat de plaat begint te trillen . De slijptol wil dan nog wel eens gaan happen waardoor je werkstuk nog wel eens vervormt of stuk slaat .
Ik heb ook wel eens een decoupeerzaag met metaalzaagjes gebruikt .
Is geen aanrader maar met een beetje creativiteit lukt het meestal wel .
Zorg dan dat je de zaag goed stevig tegen het plaatwerk houd anders kost het veel zaagjes .
|