
09-07-2014, 13:36
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
|
|
2F Sedan zijn vaak als action geleverd hier in nederland. Dat betekent dat er een schuifdakje op zit. Goed controleren of dat niet lekt als het aanwezig is.
Er kan waterlekkage zijn via achterlichten, achterkleprubber en slotrubber in de achterbak.
NZtjes zijn gevoelig voor een slechte massa van het blok en vacuumlekken. Mocht het blokje niet goed lopen kan dat een oorzaak zijn.
Rand om de voorruit kan rotterij hebben, controleren is vrj eenvoudig te doen door het rubber iets op te tillen op verdachte plaatsen. Niet alles is dan te zien, maar wel een indicatie. Ook dit veroorzaakt lekkage.
Accuwak is niet altijd zichtbaar als je de accu verwijderd. Bij een 2f moet je je hand onder het dasboard steken en voelen, dan ontdek je snel genoeg of er metaal of lucht zit. Hoef je de accu niet te verwijderen. Goed punt om mee af te dingen als men beweerd dat de auto roestvrij is overigens (accuwak komt nogal veel voor)
Verder zijn eigenlijk alle punten wel opgenoemd.
Veel onderdelen zijn goedkoop te krijgen, zowel nieuw als tweedehands. Dus de meste reparaties zijn niet duur.
Onzuinig zijn ze niet en zeer betrouwbaar.
Zijn fijne auto's om te hebben.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
|