Thread: Another MK1 GTI
View Single Post
Old 17-07-2014, 06:20
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore

A stijlen zullen over het algemeen niet rot zijn..net wat je zegt in de hoeken bij de afwatering willen ze nogal eens slecht zijn .. daar zit een slang aangeschoven die bij de voorschermen weer naar buiten steekt..
en de felsnaad tussen de dakplaat en de bak van het schuifdak is meestal bingo..
er zijn meerdere manieren om een dak te vervangen..
is het euvel enkel een Kijkshopdak dan zou ik op de sloop of van een donor een compleet dak met stukken A-B-C stijlen afzagen
en dan vervolgens thuis de dakplaat losboren en schoonmaken..
vervolgens dat proces herhalen bij je eigenste ...dan alles netjes passend maken en aflassen..enkel bij de regengoten..dus de stijlen laten zitten en alles..
de mindere manier zou zijn ..bij je eigenste ook het complete dak en stijlen doorzagen en het dak en stukken stijl overzetten...
is een hap meer werk en een stuk riskanter (zodra je de stijlen doorzaagd is de stevigheid weg..)..en uiteindelijk zie je het naderhand altijd..
ik heb dit ooit gedaan bij een E Kadett GSI die op een stilstaande trailer geklapt was..maar die stond toen wel vast op de richtbank..en niet op een tegelvloer..

er zijn er ook bij die in het gat van zo'n klapdak gewoon een stuk milimeterplaat hechten en daarna een paar blikken plamuur erover heen storten en klaar is kees ..(HG trading wel eens zien doen)..
zelf ging ik voor optie nummer 1..enkel dan een nieuw hemeltje scoren en klaar is Kees dan..
Reply With Quote