View Single Post
Old 04-08-2014, 09:09
tinustilburg's Avatar
tinustilburg tinustilburg is offline
VW Enthousiast

Default Inhouden GTI EV >5000 t/pm

Een vraagje over mijn Golf II GTI met EV motor (bj 1986).
Bij volgas, zodra de auto boven de 5000 toeren per minuut komt, valt de motor helemaal dood. Alsof de ontsteking of de brandstoftoevoer helemaal 'uit wordt gezet'. Zo lang je het gas dan in blijft houden, doet de motor niets meer. Ik moet dan echt gas loslaten en minder gas geven en dan pakt de motor weer op. Als ik half gas geef, kan ik de auto wel volledig doortrekken naar 6500 toeren. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Door dit probleem is de topsnelheid ook 'begrensd'. Hier maakt het niet uit of ik volgas geef of half gas. Bij 180-185 treedt hetzelfde probleem op.

Voordat ik wat dingen aan de auto heb vervangen, deed de auto dit niet. Ik weet echter niet of een van deze dingen het probleem zou kunnen veroorzaken:
- Brandstofrelaispomp relais vervangen door een nieuwe. (de nieuwe is er een die de brandstofpomp pas laat draaien als het blok draait). Zou hier een 'toerenbegrenzer' op kunnen zitten?
- Bougies vervangen
- Rotor en verdelerkap vervangen
- Verder heeft de auto groot onderhoud gehad (oliewissel, filters, distributieriem, brandstoffilter e.d.) maar ik denk niet dat dat invloed kan hebben.

Verder rijdt de auto perfect, blok loopt heel mooi ook stationair en genoeg vermogen.

Alvast bedankt voor de tips!
Reply With Quote