View Single Post
Old 05-08-2014, 00:23
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru

Danku

Tja Maandag.... Das een mooie dag om nieuwe kentekenplaatjes op te halen , en de Golf s bij de garage vandaan te halen, bumpertje er weer voor, nog steeds helaas met de achterwielen voor en de voorwielen achter dus qua rijden is het nog niet optimaal.
Schroefset moet voor ook nog een cmtje omhoog want ik stuiter er bijna uit en met mijn leeftijd wordt ik daar toch echt te oud voor.

Kentekenplaatjes betekend dus ook dat we vanaf nu kunnen cruisen en de VRT s wat beter aan de tand kunnen voelen.

De knipperrotzooi zit nog wat vast met tiewraps want dat zit niet helemaal lekker meer nadat alles eruit flikkerde toen ik de brug op zou rijden, maar goed er zijn ergere dingen in de wereld.

Nog steeds achterlijk op zijn wielen met de 7js achterop, maar helaas nog even paar dagen wachten op de goede spacers.

Savonds nog even de verzekering geregeld en hoppa mijn maatje Johan even gebeld of hij zin had in een ritje, die sloeg dat aanbod natuurlijk niet af en hoppa de VRT aangeslingerd en op naar Drachten.

Heerlijk rustig de A7 op en lekker rustig cruisend, afslagje Drachten en bam meteen een of andere nieuwe TT op mijn reet, stond nog in de pussiemode op 0.8 bar, maar ik laat me niet verrassen dus op de echte mannen stand ( 2 handen aant stuur mode = on) 1.6 bar erop, voorbij de wegversmalling gaat de weg over in 2 baans en zon 600mtr vrij baan richting de stoplichten.
Ik naar rechts pipos in de TT zouden meteen links blijven en het gas erop, maar ohjee.... 3000 toeren en grote vriend Gerrit stond al in de startblokken, de 215ers zoekend naar grip en Bam trap in je rug en als dat je aan een stuk elastiek zit.... toedeledokie met je nieuwe TT, Dat hadden de 2 mannetjes niet verwacht van die ouwe schijt Golf en bij het stoplicht zaten ze beide wat apatisch naar mijn TE grote remklauwen te kijken, Ja boys jullie zijn niet de enige met compensatiedrang en zo te zien waren het nog nichterige kappers ook.

Johan opgehaald, VRTje was dus al goed warm, heerlijk stukje ouderwets geveegd, en vanavond 174 kilometer op de klok gezet.
Vooral duidelijk te merken als het iets kouder wordt later op de avond, dan sleurt ie echt als een malle eraan.

Waar we ook achter zijn gekomen is dat er met de bak geknoeid is, wat ze veranderd hebben weet ik zo 123 niet, maar 120 in de 2, en 190 in de 3 lijkt me geen standaard VR6 bak, vanavond tot 240 geweest en dat vondt ik meer dan zat met de vreemde banden/wielen setup en je hebt dan echt serieus 2 handen aan het stuur nodig.

Mn maatje met de E36 M3 wou even testen dus paar runs gedaan op de snelweg en hoewel de mpowertjes altijd goed lopen kon hij de VRT echt niet hebben, het werd langzamerhand donker en op sommige stukken dacht ik echt een paar keer geflitst te zijn, maar dat blijken de vlammen te zijn uit de uitlaat :tu:
Maatje M3 zei dat de VR er goed op los vlamde, altijd mooi natuurlijk.

We hadden wat filmpjes gemaakt maar daar is weinig van gelukt, binnenkort overdag dan nog maar s wat schieten , zal dan ook proberen een tellerfilmpje te maken.

Dit is de enige die enigzins nog wat duidelijk is , rond 6 seconden nog klein vlammetje, komt misschien niet al te raar over, maar hier rijdt je dan toch al zon 160 op een klein donker met hazen overgoten industrieterreintje.

http://youtu.be/cFZM-neBgok

Geluid ben ik zeer tevreden over, off boost is de VR6 sound weer compleet terug :tu:
Remmen ben ik meer dan tevreden over en met standaard remmen had ik nu ergens in de bomen gehangen en dit niet getypt, remt belachelijk hard en keer op keer geen probleem, erg belangrijk!

Al met al erg leuk VRTje, maar een avondje even knallen kost gewoon even 55 euro :SCRATCH: