View Single Post
  #126  
Old 19-08-2014, 09:35
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

In de tussentijd verder gegaan met de brandstofpomp steun voor de Bosch VE pomp om deze op de V6 TDI motor te kunnen monteren. Hier zit normaal alleen een Bosch VP44 pomp op die vrijwel geheel anders is dan een VE of VP37 pomp is.

Ook direct een Bosch VE brandstofpomp gebouwd in 3D.



De foto van het scherm is een snelle oplossing en niet echt een mooie screengrab...












De pomp behuizing die ik heb gebruikt als voorbeeld
















Ik zal als ik weer achter de computer zit even goede beelden maken en deze vervangen.

Oh en de versnellingsbak is denk ik over een week of 2 ook zover klaar in CAD.




Op dit moment bezig met de exacte maatvoering van de bouten naar de motor en de aandrijfas flens posities:

Dit was de eerste poging. Hieruit kwamen nog wat verschuivingen van de gaten, wat ik verbeterd heb in de tweede versie.






De tweede versie was al zeer netjes, maar nog een paar dingen die een paar tiende verschoven moeten worden. Helaas zijn er alleen van de 4 cilinder tdi tekeningen beschikbaar voor de marine editie.






Verder heb ik nog voor de RDW keuring terreinbanden op de originele (smalle) kever velgen laten leggen. Een van mijn beperkingen voor de type goedkeuring van de auto is dat ik maar 2% af mag wijken van de originele spoorbreedte. Dus dan maar de originele velgen met 10mm spoorverbreders...






Ook heb ik nog wat kunnen doen aan de bodylift set.

Mijn CAD model heb ik laten snijden om te kijken of het gaten patroon met de afmetingen van internet kloppen... niet echt dus

Ik heb de afwijkingen opgemeten en nu ga ik het CAD model weer aanpassen.








Dit was het weer zover. Niet heel veel nieuws om te vertellen, maar nog steeds wel voortgang.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote