Ik heb de PDF van bovenstaande tip goed bestudeerd maar ik vrees dat ik er niet veel aan heb. Ten eerste gaat dit over golf 3. ten tweede betreft dit iemand die een kabelboom heeft die plug-and-play is.
Het inbouwen zelf is niet hetgeen waar ik tegenop kijk. de bedrading wel.
ter illustratie:
ik snap dat de oranje stekker ergens in de waterkast komt. daar lopen echter nog een paar draadjes uit die ook "ergens" in moeten. maar waar...
er zit ook een ventlatorstuurapparaat bij. ook met een aparte stekker en een ontleedde kabelboom. voor een deel kan ik denk ik de oude draden in de nieuwe stekker omsteken. daar moet ik nog even gereedschap voor kopen. de rest blijft weer een raadsel.
dan is er nog dit gedeelte:
lekker compleet en aangesloten van regelunit naar zonnecel en stelmotoren. de signaalkabel voor de compressor ligt er ook met stekker en al bij. geen centje pijn. nu loopt diezelfde draadboom over in het volgende richting zekeringkast/motorruim:
nu weet ik dat er signaaldraden van de temp.voeler moeten komen, en een deel bijvoorbeeld van de koelvenregelunit en een signaaldraad vanaf het wiswas of tellerbak. tussen alle mooie tutorials, vragen en projecttopics op internet kan ik nergens een duidelijke beschrijving (stroomloopschema met kleuraanduidingen etc)vinden waar ik wijs uit wordt.
nu lees ik ook over Kufatec draadbomen. heb ik daar ook wat aan?