10-09-2014, 12:24
|
VW Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by turbojo2
Heb net mijn Golf 1 20V Turbo met Competition 102 volgegooid bij Firezone in Uithoorn, is vlak bij mij in de buurt. Prijs was 1.799. Ik heb de indruk dat mijn auto soepeler loopt en het motorgeluid minder rauw is. Ik heb net 10 km gereden en kan nog niet zeggen of het vermogen is toegenomen. Ik zit zo rond de 400 PK en denk dat je een toename van 10-20 Pk ook moelijk kunt voelen. Met warm weer (25-30 graden is mijn vermogen denk wel 10-15% minder als met koud weer(onder de 18 graden) Boven de 25 graden wil ik eigenlijk helemaal niet rijden omdat er dan minder zuurstof in de lucht zit en de motor beroerd loopt en de ontsteking nog wel eens ontregeld wil raken. Vandaag is het 16 graden dus hij loopt zowiezo een stuk beter.
|
Met wat voor motormanagement rij je dan?? In principe moet ieder management welke met een IAT en CLT en lambda werkt onder alle temperaturen prima moeten werken, mits natuurlijk fatsoenlijk getuned..
Dat je bij een hogere luchttemperatuur er wat vermogen op inlevert, is normaal, maar dat je ontsteking dusdanig ontregelt dat de motor niet lekker meer draait, zou niet mogen....
|