View Single Post
  #96  
Old 17-09-2014, 11:19
DIXI's Avatar
DIXI DIXI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 428
Default

Ja hier gaat het alweer een beetje beter mee! Oss ga ik niet halen Gerold, daar moet er nog te veel voor gebeuren voor die naar mn zin is :P
Heb in de vakantie wel weer het een en ander gedaan, maar ook voornamelijk bezig geweest met mn nieuwe klushok.

De achterremmen remde aan een kant niet meer goed genoeg, en door te lange wielbouten was er bij het binnenwerk van de trommels een stangetje krom en beschadigd. Aan de andere kant zat een beetje speling op het wiel, hier leek het of de wiellager versleten was. Besloten om hiervan alles te vervangen. Dus een mooi setje besteld met nieuwe trommels, remschoenen, veertjes, remcilinders, lagers, de hele mikmak.




Bij het loshalen van alle oude delen was een bout van de remcilinder nog dol, die moest dus uitgeboord worden. Ook meteen de ankerplaten even goed schoongemaakt met een borstel en remmenreiniger.



Toen alles in elkaar gepuzzeld met dit als resultaat:






Vervolgens ook begonnen met de kabelboom. Een paar kabels er tussenuit geknipt, omgelegd, of gewoon beter gesoldeerd en geïsoleerd. Dit is nog wel 'work in progress'. Is nog een lastig klusje om hier overzicht in te houden als je maar af en toe een uurtje tijd hebt Iedere keer weer bedenken waar alles ook alweer voor was, maar met wat schemaatjes er bij lukt het aardig.
__________________
Previous: VW Golf II, VW Polo 6N, VW Bora TDI & VW Lupo TDI
Recent: VW Golf 7.5 Variant GTD & VW Golf 1 GTI 2.0 16v

Assumption is the mother of all fuckups..
Reply With Quote