Hallo,
Na een golf II 1.6D 1991, golf I GTI 1983, golf I GTD 1983, heb ik na lange tijd zonder vw gereden te hebben onlangs een golf II G60 gekocht.
De bedoeling is om de wagen terug in orde te zetten zodat ik er af en toe is mee kan rondtoeren.
De motor had toen ik hem kocht een 68mm poelie en een chip. Het uitlaatspruitstuk was ook vervangen door een 4in1, verder waren alle dempers leegehaald.
Al de rest van de wagen lijkt zo goed als origineel te zijn.
1ste werk was het vervangen van distributieriem, Glader riem en multiriem. Daarbij ontdekt dat er een assymetrische Schrick nokkenas (00140168102) inzat. Gelijk maar een verstelbaar nokkenastandwiel gemonteerd omdat de distributie timing niet meer uitkwam.
Ook thermostaat, koelwater, olie en oliefilter zijn vervangen.
Compressietest zag er ook goed uit (alle cilinders 9bar, met koude motor)
Als 2de werk heb ik terug een originele uitlaat (bosal) gemonteerd alsook een nieuwe lambda sonde.
Wat staat er nog op de planning:
-Bekabeling motorruimte herstellen (zowel motor als verlichting)
-Bekabeling injectoren herstellen (door hitte is de isolatie overal gescheurd)
-Bekabeling aan zekering kast herstellen (aftermarket alarm gemonteerd op de aftermarket manier)
-Injectoren laten reinigen en testen
-Originele G lader poelie + chip monteren
-Radiator vervangen (lekt een beetje water aan flens)
-Rubber brandstofslangen in motorruimte vervangen (verduurd)
Hieronder enkele foto's van de auto.
