View Single Post
Old 04-11-2014, 22:25
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Let op, over 10 jaar lullen we niet meer over n kenteken uit 2014, dan zijn we gek van blijdschap dat de auto nog bestaat/rondrijdt.

Kijk daar ben ik het nou mee eens. Mijn Golf Gli cabrio uit 1979 die ik in 2012 uit Duitsland heb geïmporteerd heeft kenteken 09-TRK-7 en als ik er in rijd voel ik echt niet dat het NL-kenteken niet voldoet aan de tijd dat de auto normaal gesproken op kenteken zou zijn gezet. Optisch ben ik er ook niet echt blij mee maar van alle cabrio's die er in NL rondrijden komt 3/4 uit Duitsland met een dito niet passende kentekencombi. De meeste mensen hier op het forum weten wel hoe de kentekencombinaties elkaar opvolgen maar 9 van de 10 mensen op straat hebben hier geen flauw benul van. Vraag maar aan je vriendin/vrouw. En ik neem aan dat je de auto die je wilt rijden koopt voor jezelf en niet voor de buitenwereld. Gelukkig heb ik ook nog een golfje uit 1977 uit Duitsland die nog op kenteken gezet moet worden. Ik krijg dan een 00-YB-00 kenteken. Maaaar de meeste mensen hier weten ook dat het dan een import auto is...... Is in ieder geval beter dan die auto's die onterecht met blauwe platen rijden, want dat vind ik nog ergerlijker. Ik heb toevallig ook een golfje die op 2-1-1978 op kenteken is gezet (36-TR-05) en dit is een van de dagen dat er de meeste auto's OOIT op kenteken is gezet. Vanaf die datum kreeg je namelijk gele kentekenplaten en dat wilde natuurlijk iedereen. De productie datum van mijn golf was 10-77 maar de koper had het er voor over om nog een paar maanden op de levering van zijn auto te wachten om maar met gele platen te kunnen rijden. Al met al wordt het steeds lastiger om je droomauto te vinden die ook nog de originele kentekencombinatie heeft. Ik hecht er niet te veel waarde meer aan.
Reply With Quote