View Single Post
  #7  
Old 28-11-2014, 17:15
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

De Rallye is met beide motoren geleverd, 1H en PG. De 1H is geen door ontwikkelde PG motor. De 1H voldeed aan de regels van de FIA om als basis te kunnen dienen voor de wedstrijdmotoren. De krukas poelie is gelijk aan die van de Passat 136mm (PG 134mm) om zo de Glader iets meer toeren te geven.

Verder is het volgens mij maar net wat ze bij VW aangeleverd kregen, dat werd op de motor geschroefd en in een auto gelepeld.

Onbevestige verschillen
1H zou van fabriek af gesmede zuigers zuigersangen en krukas hebben.
1H zou op de ECU map hebben die tot 1.5 bar kan meten ( PG G60 tot 1 bar)
1H zou een ander programma default van VW uit hebben (agressievere opbouw van vermogen, nerveuzer zelfde topvermogen)


Mjwaa leuke verhalen maar die 136mm drijfstangen zijn gewoon simpele dingen waar je niets mee kunt.
De druksensor die in de computer kan tot 1bar meten. Er is wel een sensor van Bosch die past en meer druk kan meten, maar nagenoeg niet nodig op een G60 motor. De kop van een 8V kun je druk opzetten wat je wilt maar de flow is gewoon slecht. Meer druk is niet meer vermogen. Daarnaast moet je een tuner vinden die nog zin heeft om er mee aan de slag te gaan.
Ander programma, nerveuzer? Mensen waar hebben we het over het is 160pk/225nm, in een loodzware Rallye, vermogen waarbij je in slaap valt.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote