
06-12-2014, 08:16
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
dat heb ik ook gedaan.
heel dit ding. ik heb die op voorraad liggen van men fords (ook bosch dynamos)
ik vermoed ergens een systeem in de golf die de hoge accu spanning detecteerd (met die nieuwe regelaar krijg ik tot 14,61V op men accu) en dat die de dynamo voor een paar minuten uitschakeld.
want dezelfde dynamo met de oude kooltjes en regelaar geeft te weinig spanning (13V zonder lichten en iets van 12,6V met lichten aan). daar bleef de toerenteller wel werken.
nu met nieuwe kooltjes zit ik boven de 14V maar op een ritje van 5km (15min rijden met de rode lichten mee gerekend) valt men dynamo een 3tal keer uit.
compleet uit nu:
-toerenteller naar 0
-accu direct onder de 12V
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|