Omdat mijn banden redelijk op zijn, en ik na de winter dus nieuwe banden zou moeten kopen, kwam ik op het idee om mijn velgen eens te koop te zetten (zie onderstaande link). Nu is er wel redelijk belangstelling voor, maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik er dan op moet zetten. Ik twijfel dus of ik ze wel weg moet doen. De reden dat ik ze mooi vind bij mijn auto is dat het originele VW velgen zijn, die als optie bij de Polo te koop waren toendertijd, het zijn dus tijd-en auto correcte velgen. Dan vind ik het model ook goed bij de auto passen, aangezien het gewoon nette simpele velgen zijn met een originele maar toch net iets meer look.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...Page=mympSeller
Het enige wat mij niet aanstaat is het gewicht. Ik vind ze zwaar, zeker vergeleken met mijn winterwielen. Hier zit 5 kilo per wiel verschil in, en dat merk ik behoorlijk. De nieuwe velgen zouden dus lichter moeten zijn, goed bij het model passen, en niet te racy. Het is maar een 1.4 diesel uiteindelijk.
Ik heb al gedacht aan Parabool velgen, BBS CH en nog wat modellen, maar kan eigenlijk niets bedenken. Momenteel neig ik nog het meest naar de Polo Motorsport velgen, maar daarvan is de ET weer iets aan de hoge kant.
Ik weet dat wielen altijd persoonlijk zijn, maar eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar wat tips. Misschien zie ik door de bomen het bos niet, of moet ik gewoon mijn huidige velgen houden. Ik hoor het graag.