View Single Post
Old 19-05-2005, 22:31
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Default Ombouw van 1.5 automaat naar 1.8 16V KR in `n golf 1

Ik zal hier verslag gaan geven van de ombouw.

Zoals de meesten hier weten (en of ze het nou willen geloven of nie) heb ik deze week een mooie aankoop gedaan:

dit motorblok ligt nu nog in een cabrio, maar zal over een bepaalde tijd in mijn golf 1 liggen... inclusief de remmerij, achteras, koeling, kabelboom, etc....

Hij komt dus hier in:

m`n golfje staat er op dit moment iets anders bij, namelijk een stuk hoger op z`n wielen en op andere wielen omdat ik de schroefset en de pirelli`s heb verkocht, zodat ik de 16V spullen kon komen... tja, het geld moet toch ergens vandaan komen

Zodra alles er netjes in ligt ga ik weer op zoek naar een nieuwe verlaging en andere wielen... en hoe mooi ze er ook onder stonden, het worden in ieder geval geen pirelli`s meer, puur omdat iedereen (op meetings) er zowat op staat...

Het was eerst de bedoeling om alles zo snel mogelijk in te bouwen en te rijden, maar omdat ik hem toch als hobby heb wil ik hem toch maar eerst wat netjes maken.

dus even het blok opfrissen door middel van een fris laagje verf.. aantal dingetjes stralen en voorzien van blanke lak... remmetjes weer lekker gangbaar maken en spuiten..

en de hele onderkant van de auto zet ik weer in een nieuwe laag tectil.. zo ook de wielkasten...

ik ga nieuwe remleidingen laten maken en als het nodig is nieuwe benzineleidingen trekken..

wish me luck

kheb nog nooit zoiets gedaan dus het zal soms wel zweten worden, maar ik heb er het volste vertrouwen in

duzzz... eerst nog fftjes wachten totdat de beste man het spul heeft uitgebouwd, dan kan ik het ophalen en zal ik er gelijk een aantal kiekjes van maken
Reply With Quote