Het is idd zo dat ik afhankelijk ben van mijn toeleveranciers omdat ik niet alles alleen kan doen.
Ik kan echt wel motoren opbouwen, en heb dit vaak genoeg gedaan, maar ik heb niet de machines voor het boren, honen en uitbalanceren enz enz.
Eerder kocht ik de zuigers en drijfstangen enz, en liet dan het blok boren en honen bij v.kronenburg om het vervolgens zelf op te bouwen.
Deze tijd heb ik niet meer als je weet dat ik hier aan 3 of 4 project-auto's heb staan en daar naast nog eens veel werk doe zoals problemen oplossen aan auto's waar andere niet uit komen of willen dat ik het afmaak enz.
Op deze forum staat misschien 30% van het totale werk wat ik hier doe.
Ik ben hier door genoodzaakt om delen uit te besteden zoals eigenlijk alle bedrijven dit doen. Omdat ik alleen het beste wil doe ik alleen zaken met de beste bedrijven hier voor.
Het is nu over het algemeen zo dat ik een motor klaar laat maken bij v.Kronenburg en hem zelf opbouw met de turbo-set, enz enz waar ook heel veel werk in zit omdat ik veel custom maak.
Elk groot bedrijf maakt wel eens een fout, hoe goed ze ook zijn. Deze motor heeft een afwijkend verhaal, maar Morien is een groot en goed aangeschreven bedrijf waarvan dit wel het laatste is wat ik er van zou verwachten en wat niet gebruikelijk is bij hun. Om een nieuwe motor los te trekken om weer opnieuw in elkaar te zetten, word hij alleen maar slechter van
Dat deze motor stuk liep is stomme pech, en kan de beste overkomen. De knik zit hem in dit geval in de belachelijk slechte service die ik van zo'n bedrijf nooit heb verwacht.
Zij denken overal mee weg te komen en dat hun naam ontastbaar is, waardoor dit dan ook de reden is waardoor ik dit vertel.
Ik heb met elke toeleverancier wel eens wat meegemaakt, maar altijd is alles goed opgelost waardoor een klant er nooit voor op hoef te draaien en er zelden wat van zal merken. Ook leer je elkaar beter kennen tijdens gevallen die mis gaan waardoor een band of juist beter word of juist slechter wat mij mij einde oefening betekend.
Ik werk nu al een lange periode met v.Kronenburg waardoor zij precies weten wat ik wil en wat mijn wensen zijn en andersom waardoor ik precies weet wat ik aan hun heb.
Als voorbeeld bij een heel ander bedrijf:
Bij het poedercoat bedrijf ging er in het begin ook van alles mis door dat ik veel hogere eisen stel dan de gemiddelde. Na de delen een paar keer terug te hebben gebracht geven zij nu niks meer mee waar ik niet mee tevreden zou zijn. Is het niet goed genoeg, doen zij het zelf alweer opnieuw alvorens zij het aan mij mee meegeven.
Zo moet je op elkaar afgestemd raken om goed te kunnen samenwerken over een lange periode. Iedereen vind mij in het begin een zeur, maar na een bepaalde periode en veel uitleggen waarom ik deze eisen stel, leren zij waarom ik zo denk en waarom ik het zo wil hebben en respecteren zij dat.
In de meeste gevallen vinden zij het erg leuk wat wij doen, en snappen zij waarom ik de lat zo hoog leg. Deze eigenaar komt nu geregeld langs om te kijken wat we aan het bouwen zijn omdat hij het erg leuk vind.
De meeste bedrijven en toeleveranciers gaan er standaard van uit dat het zo goedkoop mogelijk moet worden gemaakt. Ik ben bereid om wat meer uit te geven voor een betere kwaliteit en netheid waar veel bedrijven niet op berekend zijn.
Veel onderdelen straal ik zelf alvorens het gepoeder-coat word zodat ik zeker weet dat het naar mijn zin gebeurd ipv dat het met de grote serie mee gaat. Zo werkt dit bijvoorbeeld ook met de delen die ik elektrolytisch laat verzinken. Het stralen mag ik gratis zelf doen bij dit bedrijf waardoor het mij alleen de extra tijd kost (weer die zeldzame tijd

)
Na een paar keer terug brengen weten zij dat ik alleen tevreden ben met een mu-dikte van 24 ipv de standaard die zij toepassen. dit scheelt nog geen 2 tientjes op een doos vol delen, maar maken wel een verschil in kwaliteit van dag en nacht.
Zo werk het met bijna elke toeleverancier waar ik mee werk en is de enigste manier om alles zo goed mogelijk te kunnen bouwen.