View Single Post
  #811  
Old 05-01-2015, 10:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Hij was al lang duidelijk dat hij zijn hart bij de atmosferische motoren heeft en door verschillende redenen (oa het onderhoud), is hij toch met de turbo motor van start gegaan.

Nu we de regels voor de Berg Cup races aan het uitzoeken zijn, kwamen we er al snel achter dat een 2 liter motor met turbo uit moet komen in de 3 Liter klasse waar hij geen schijn van kans heeft tegen de concurrentie die met veel meer vermogen rijd en 4x4 hebben enz.
De turbo motoren moeten x 1,7 berekend worden waardoor de 2L als zijnde 3,4 Liter word gezien.

De 2L atmosferische motor past veel beter bij deze auto die licht is gebouwd, voorwielaandrijving heeft en nu uit mag komen in de 2l-klasse Gruppe H waar hij serieus mee kan doen.

Deze motor is afkomstig uit een originele fabrieks Skoda S2000 en levert 265pk aan de krukas.
Dit is iets minder dan de oudere motoren en om verschillende redenen krijgen ze hier nog niet meer vermogen uit.
Aan de andere kant is deze wel volledig van aluminium waardoor deze lichter is.
De Golf 4 Kitcar had 280pk, maar zal wat zwaarder zijn dan de deze mk2 waardoor hij redelijk gelijk uit zal komen. Het vermogens grafiek heb ik nog niet gezien en zou ook nog verschil kunnen maken.

Goede keuze, want een fabrieks-motor is toch wel andere koek dan een getunede motor

Deze motor is geregeld (gereserveerd), maar nog niet opgehaald. Het was de bedoeling om dit stil te houden tot hij daadwerkelijk is opgehaald.
Reply With Quote