
16-01-2015, 15:34
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Jun 2006
Posts: 420
|
|
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Een bobine van 0,45 ohm primair is zonder stroombegrenzing lastig voor een transistor, ik zou zoeken naar een goed stand alone systeem of deze verdeler ombouwen naar lumenition of 1-2-3 ignition.
|
Bedankt voor het antwoord!
stand alone systeem is wss het interessantste maar heb er geen kennis van. En de ombouw van de huidige verdeler is inderdaad ook een optie+ zijn ook heel wat sterkere bobines mee te combineren.
Wilde eigenlijk het liefst eerst de originele polo TSZ-ontsteking gebruiken omdat ik hier bijna alles voor liggen heb. (ook een verdeler die past op de sleeptuimelaar met centrifugaal/zonder vacuumvervroeging).
Enkel dacht ik, kan het mss geen kwaad om direct een wat sterkere bobine te monteren. Maar evtl monteer ik gewoon de originele TSZ bobine.
Ze hebben ook nog deze (met 0,6ohm primair & 10.0kOhm secundair):
http://www.mecatechnic.nl/GO2_UC321...v-vw-golf-2.htm
Zou ook passen voor de originele golf 2 TSZ -ontsteking , maarja da's natuurlijk wat de verkoper zegt...???
(En dan nog ééntje met 3 ohm primair en 8,5kOhm sec 'heb ik liggen')=> Ik heb het ééns gemeten:
3,3ohm primair & 9,5kOhm sec gemeten in werkelijkheid.
http://www.mecatechnic.com/GO1_VC32...v-vw-golf-1.htm
De bobine van mijn golf 2 digifant meet 0,9ohm primair & 7,7kOhm secundair.
__________________
retropilots.be
|