
23-01-2015, 19:23
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
|
|
Wij hebben de mk2 met 1.8T ook weer af en ik heb hier al weer de nodige kilometers mee gereden, en met heel veel plezier
Het is een dijk van een motor, maar je moet er wel rekening mee houden dat deze ook alweer een eindje oud zijn en de meeste er al weer heel wat kilometers op hebben zitten.
Ik kan zo'n torretje zeker aanbevelen, maar voor in de bergcup waar je graag een mee wilt rijden, word je wel in de >3000ccm geplaatst
Admos is dan een betere optie omdat je dan in een beter klasse uit zal komen. Verder bespaart het je wel veel delen zoals de intercooler, intercoolerbuizen, duurdere koppeling enz enz. Met een frisse ABF of een admos 20V motor kan je al een heel eind komen zonder extreem te gaan. Je kan er ook voor kiezen om hem tot bijvoorbeeld 8000rpm te draaien als max om zo de lagerschalen enz te sparen. ook kan je dan de cilinderkop hydraulisch laten enz. Op deze manier kan je tot zo'n 220 pk gaan zonder extreem hoge kosten. De mensen die roepen dat zij 290pk hebben zijn na 2 races ook al weer 20pk kwijt, dus staar je daar niet op blind. Bij Michel hebben we een rekensommetje gemaakt waardoor hij kon overstappen op de admos-motor zonder meer geld kwijt te zijn dan als hij de 1.8T door zou zetten.
Het blijft persoonlijk en je moet vooral mee laten wegen wat je er straks mee wil gaan doen zodat je daar naar toe kan werken. Als je eerst de basis van de motor in orde hebt, kan je later altijd nog verder gaan uitbreiden als je dat zou willen.
|