Goede avond,
Op aanraden van enkele personen heb ik hier ook eens een topic geopend.
Ik ben Brian, 21 jaartjes oud en rij iets wat 17 jaar terug als Golf 4 GTI de fabriek uit is gerold.
Het is dus een MK4 GTI uit 1998 ondertussen 237.000km op de klok hoeveel op het blok staat weet niemand maar hij loopt nog als een nieuwe.
Motorisch:
Gechipt
S2000 luchtfilter
Oil catchcan
EVAP delete
FMIC
K03 turbo (k03s ligt nog op de plank te wachten)
Autobahn 88 Turbo intake pipe.
3 inch downpipe
Geen katalysator
Simons einddemper
2,5inch "cat"back
ATP high flow spruitstuk.
Onderstel:
AP schroefset
Audi TT fussees en draagarmen
Ground control top mounts
Zwarte powerflex in de draagarmen
Zwarte powerflex in het stuurhuis
KW stabilisatorstang aan de voorkant.
Pirelli P zero nero banden
Remmerij:
Brembo Z18 klauwen
R1 concepts remschijven
Hawk HPS blokken
Staal omvlochten remslangen
Epytec adapters
Interieur:
Sabelt GT130 stoelen
OMP deep dish stuur
Sabelt 4 punts gordels
Veerpootbrug in de auto gelast voor de gordels
R32 luchtroosters
Polo 6R lichtschakelaar
Accu in reservewiel bak
Geen achterbank
Wiechers alu kooi
Exterieur:
Compomotive MO6 wielen 5x130
OEM Xenon
Golf 5 antenne
Plannen:
k03s turbo monteren
Boostcontroller
Saab red top injectoren
JD chip opmaat
Bilstein B16 pss9 (binnen)
Neuspeed 28mm ARB (binnen)
034Motorsport uniball achteras mounts (besteld)
Audi tt achterremklauwen (binnen)
Brembo 280mm achterremschijven (binnen)
Yellowstuff achterremblokken
Staal omvlochten achterremslangen
Epytec achterremadapters (binnen)
R32 stuurhuis
Interieur leeghalen
LSD differentieel
Intercoolerpiping deels uit 1 stuk maken
250pk/400nm (of de turbo plannen wijzigen en met een ko3 hybrid 300pk/400nm)
Madeno racing veren en demper modificatie

27 februari)
voor;
- stijvere lineaire voorveren
- aangepaste ingaande en uitgaande low-speed demping van de voorschokdempers
- verstellingen per klik optimaliseren zodat iedere klik daadwerkelijk een mooie verstelling levert
- inkorten van de inwendige bumpstops van de voordempers
- demper stroke van de voordempers optimaliseren op de nieuwe veren
- voorstruts voorzien van ontluchting
Achter:
- lineaire achterveren
- achterdemper testen
- analyse van achterdemping maken
- achterdempers voorzien van extra kliks voor wat preciezere afstelling.
Dit wordt gedaan omdat de originele hardheid verstelling van Bilstein gewoon niet goed is.
De verstelling tussen click 9-3 is nagenoeg nihil, van 3-1 zit verstelling maar eigenlijk hoofdzakelijk in de high-speed demping een beetje alles of niets idee dus.
Aan de achterzijde worden de dempers niet verder aangepast omdat dit al goed genoeg is.
Ik ben ondertussen al bezig om de achteras klaar te maken.
Deze week kwam het Bilstein setje binnen!!
DE doos
Voordemper
De sticker waar het natuurlijk allemaal om draait. Nurburgring :E
Achterdemper
Nu nog wachten tot 27 februari.
De auto zelf en wat foto's van de opbouw!
En nog een paar filmpjes:
Mvg Brian
Vragen mag altijd!