Beetje een late update, ondertussen wel een paar dingen gedaan maar het probleem zit er nog steeds.
De week erna ben ik naar de accu/dynamo/startmotor/revisie boer gegaan, en daar de accu na laten meten. Volgens zijn apparatuur was de accu aan vervanging toe, de spanning van de dynamo wisselde een beetje, en de startmotor klonk ook versleten.
Thuis de bekabeling van de dynamo er af gehaald, en er zat toch wel behoorlijk wat corrosie op de contacten. Deze schoon gemaakt, en er later achter gekomen dat de startmotor iets vlotter rondgaat, vooral na een paar dagen stilstand. Lijkt mij dat de dynamo de accu nooit goed bij heeft kunnen laden..
Uiteraard gaat er met de kou ineens van alles stuk, dus in de kou ook gelijk de waterpomp en de gloeibougies kunnen vervangen, want toen het goed koud werd wou de motor ineens zéér slecht aanslaan met koude start. 2 bougies waren kapot.
Hierna ook het wiellager linksachter vervangen en gelijk voor de APK gegaan, geslaagd zonder opmerkingen en met complimenten van de keurmeester. Ik laat het starten nu verder zo voor wat het is, zolang de startmotor het niet begeeft vind ik het wel best.
Gr.