View Single Post
  #4  
Old 10-02-2015, 23:25
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Verkoper kan zeggen wat die wil: een blik onder de auto (met een brug als het even kan) doet veel meer, dan weet je wat het is.
Keerring kan wel niet lekken, maar wie zegt dat de bak niet al ver droog staat en dat die daarom dus niet (meer) lekt?

Lager vervangen doen ze meestal niet, moet je bij iemand laten doen die verstand heeft van deze bakken en dus ook weet hoe het moet vanaf die kant. meeste garagebedrijven gaan voor de "makkelijke" en dure optie op een ruil of revisiebak te monteren inc een nieuwe koppeling. Wat het kost, geen flauw idee.

Als je de olie wilt vervangen doe het dan direct. Dan weet je ook wat de staat van de olie is en weet je gelijk of er nog genoeg olie in de bak zit. Als je 1000km doorrijdt met een niet al te frisse of droogstaande bak, maak je het probleem erger als het er al is.
Uiteraard is de keuze aan jezelf.
Heb zelf ook bakolie vervangen (pas na een paar duizend km na aankoop). Had ik veel eerder moeten doen, bak schakelt 10x beter. De mijne lekte niet (zat ook nog voldoende olie in) en heeft bijna het dubbele aantal km, maar de olie was wel echt aan vervanging toe.
Voor de duidelijkheid: bij mij was er in eerste instantie ook geen probleem. Naderhand begon die op lange afstanden steeds lastiger te schakelen (bak warm) Nu is dat probleem verholpen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote