18-02-2015, 20:17
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
kan dit wel??? ik heb dat fabeltje nog gehoord voor oldtimers maar dit lukt enkel met NIET belgische wagens.
immers als je een golf 1.3 vanuit belgie naar NL exporteerd, in NL dan ombouwt en op papier zet, daarna terug naar belgie brengt om in te voeren als pakweg een 1.8. dan krijg je bij DIV ineens de verassing dat jouw chassisnr in belgie al bestaat en gekend is als een 1.3.
bijkomend wordt het al helemaal leuk als je een setup bouwt die nooit officieel heeft bestaan.
bv een nederlandse golf 1.3 wordt omgebouwd naar een 1.8gti. je voert die in naar belgie als een gti en dit gaat zonder problemen. er zijn immers gegevens van een golf 2 gti beschikbaar.
nu heb je in NL een golf omgebouwd naar R32 en je voert die in in belgie. dat heeft nooit officieel bij VW bestaan en krijg je een invoerprocedure met alleenstaande homologatie. ik ken mensen die lang gesukkeld hebben om een auto zo in te voeren, en het nooit voor elkaar gekregen hebben. auto terug aan een NL'er verkocht.
ik zou dus toch eens goed informeren wat er allemaal kan en mogelijk is, want belgie is echt lastig op invoer van speciale gevallen
|