07-03-2015, 02:55
|
 |
No personal life
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by The_Maxx
[..] onderstuur (rechtdoor ipv de bocht om) Dit is veelal makkelijker onder controle te houden.
Bij meer grip voor dan achter krijg je overstuur als je gaat glijden (achterkant wil de voorkant voorbij) Dit is veel lastiger te corrigeren, ook voor een geoefend chauffeur.
|
Dit ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik heb ooit een anti-slipcursus gedaan (in een Kever, dus zwaar overstuurd, en een heel "direct" stuurwiel), en ik heb mede daardoor mijn eigen achterwielaangedreven (en _dus_ overstuurde!) auto's altijd prima onder controle gehad. Een achterwielslip los je simpel op door de koppeling in te trappen en (snel!) tegen te sturen, dus in de richting waar je heen wilt.
Met wat oefening kun je zo bv. een bocht naar links nemen terwijl je stuur helemaal naar rechts gedraaid is, waarbij je "stuurt" met je gaspedaal.... ;-)
Met voorwielaangedreven auto's is dat een heel stuk lastiger, vanwege het onderstuurkarakter wat die doorgaans toch hebben. Het enige wat je kunt doen is het gas loslaten en voorzichtig meesturen, en maar _hopen_ dat de voorwielen weer genoeg grip krijgen om de bocht te nemen.
|