View Single Post
  #14  
Old 10-03-2015, 10:43
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Ik heb onderstaande set van midlock gebruikt in combinatie met koper/nikkel (cunifer) remleidingen. Met een ordinaire pijpensnijder van de bouwmarkt.




Ik moest 3 van de 12 felsjes opnieuw doen omdat deze lekte. Als ik het nog is zou moeten doen zou ik 12 van 12 in 1 keer goed doen. Dus het ligt niet aan het setje meer aan mijn onervarenheid

Mijn ervaring is dat je ze iets (1 mm) meer remleiding uit het klemblok moet laten uitsteken dan de handleiding aangeeft. Bij de eerste persing krachtig aantrekken zodat het dopje vlak is tov klemblok. Ik had betere resultaten door tang niet horizontaal - verticaal maar onder een hoek op het klemblok aan te draaien. Hierdoor kon deze er niet afschieten tijdens aandraaien.
Bij de tweede persing (zonder dat zwarte dopje) niet te krachtig aandraaien anders beschadig je de fels rand.

Als laatje nog een tip zorg bij het trekken van remleidingen dat je ze iets ruimer legt dan precies genoeg. Mocht je opnieuw moeten felsen dan heb je nog voldoende materiaal.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote