View Single Post
Old 18-03-2015, 19:07
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default probleem met het verzekeren van mijn auto, help!

ik zit met een probleem bij het verzekeren van mijn auto.

binnenkort (begin april) mag ik gaan rijden met mijn auto, dus ben me al een tijdje aan het oriƫnteren op de belasting, het verzekeren enz. van mijn auto.

nu heb ik gebeld naar de verzekering (Interpolis) dat ik mijn auto graag casco (all-risk) wil gaan verzekeren wanneer ik mag gaan rijden. nu word mij verteld dat dit in principe wel kan, maar dat ik dan een taxatierapport nodig heb. dit wist ik al en was dus ook van plan om mijn auto te laten taxeren.

nu blijkt dus dat ik helemaal niks heb aan het casco verzekeren van mijn auto. zolang de auto niet boven de 19.000 euro word getaxeerd (dat is de nieuw waarde) word er niet het complete bedrag uitgekeerd bij een crash, brand, diefstal etc. en krijg ik dus gewoon simpelweg de dagwaarde..

mij is namelijk altijd verteld dat wanneer je je auto laat taxeren en dat bedrag en het taxatierapport doorstuurt, je op basis van het taxatierapport verzekering gaat betalen. en in geval van diefstal, brand of crashen, dat bedrag uitgekeerd krijgt..

ik ben even de weg kwijt wat betreft verzekering want het klinkt allemaal zo zwaar onlogisch, want als de auto gestolen zou worden dan zou ik bijv. 1500 euro aan dagwaarde terug krijgen terwijl dat de wielen die eronder zitten dat al bijna waard zijn... dat zou ik toch mee moeten kunnen verzekeren? of ligt dat nou aan mij. anders is alles wat je erop bouwt afgezien van wat er al op zit weggegooid geld, mocht de auto afbranden of gestolen worden..
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote