Quote:
Originally Posted by Style
Vorige foto met kleur veranderen deed ik de auto selecteren ,of terwijl als wat blauw was en dan met een kleurtoon/verzadiging laag de kleur veranderen.
Ik zie dat jij het anders doet om dat de voorgrondkleur aan staat met de kleur van de auto.
|
Klopt, dit project heeft qua basis zo'n dik 1,5 uur in beslag genomen, ik begin met alles perfect uit knippen wat WEL gekleurd mag worden.
Vervolgens, maak ik een basis achtergrond van de witte en van de zwarte kleuren (beiden losse layers) Daardoor houd je je shine en schaduw.
Daarna maak je een mask op de schaduuw en die ga je inkleuren met welke kleur je ook wilt....
Het enige wat super super super veel tijd in beslag neemt is het uitknippen.
Ik gebruik daarvoor deels de quick selection tool, en deels de pen tool, omdat je die kan CTRL -Zten... als je een 'mis klik' maakt... De polygonal lasso tool kan je namelijk niet CTRL - Ztttttten, en dan moet je opnieuw je selectie maken.

Van de pen tool, kun je in paths / rechtermuis knop MAKE SECLECTION aanklikken...

en dan zijn je pen streepjes een selectie geworden, kun je super super handig mee werken en mooie bochten maken! (zoals ramen en lijsten uitzetten)
de mar