View Single Post
Old 22-03-2015, 17:31
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Roetmeting word op een te radicale manier uitgevoerd. Volgas op een onbelaste en vaak ook nog koude motor, dat is voor ELKE motor ongezond.
Er is ook een groot verschil in de manier waarop de keurder ermee omgaat: gewoon planken en plots gas los is slechter dan rustig aan opbouwen en ook rustig aan weer loslaten. (al weet ik niet wat precies de richtlijnen voor die test zijn)
Ze moeten maar eens wat logischer gaan testen dan deze mishandeling.

Je hebt idd geen poot om op te staan omdat je toestemming geeft om te testen. Koppakking kan er inderdaad uitvliegen bij zoiets, maar ook de riem kan eraf komen.
Ben blij dat ik zelf geen diesel heb...

Rutger, je gaat ff mis, de motor dient op bedrijfstemperatuur te zijn en de belasting valt mee omdat er geen vermogen geleverd hoeft te worden. 1x accelereren met rijdende auto is meer belasting. Verder zie ik ineens 7000rpm in het verhaal terecht komen, ik ben nog geen diesel tegen gekomen die dat haalde en overleefde. Alle diesels, mechanisch of elektronisch geregeld, hebben een toerenbegrenzer. Het zou kunnen dat die stuk is, de oude CAV rotodiesels hadden dit wel eens, maar ik ben het op een bosch verdeler of lijnpomp nog nooit tegen gekomen.
Reply With Quote