View Single Post
  #21  
Old 22-03-2015, 22:08
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Je weet dat in een auto de min ALTIJD op de body zit?
Ook origineel. Alle minnetjes gaan op de kas. Dus ook van het blok, de bak en de accu. Zelfs massaschakelingen werken op die manier.

Enige uitzondering zijn die tegenwoordige plastic/carbon body's die hebben wel gewoon aparte minnen.



Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Bij Engelse auto's van de jaren '60 en ouder niet. :-p

Maar wat ik bedoel is dat de weerstand van de body volgens mij gewoon te hoog is om een goede geleiding van de stroom te waarborgen. Aan de verlichting merk je soms al dat er spanningsverlies optreedt in de bedrading én de massaleiding, maar als je de accu achterin plaatst moet ineens de stroom voor de startmotor er ook doorheen! Ga maar eens _meten_ hoeveel spanning je verliest, ik denk dat je je rot zal schrikken...


Ho even dames, VW gebruikt een aantal massapunten die netje geplaatst zijn zoals het hoort, het spanningsverschil (of verlies) is weinig. Verder is de motor netjes geaard en heb je daar eigenlijk weinig problemen mee.

Wat Veedubber zegt; zo'n hella schakelaar is idd bedoeld om de massa kort bij de accu af te schakelen, ik zou liever op zo'n open schakelaar geen plus hebben als je body aan massa ligt met 50mm2
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote