View Single Post
Old 08-04-2015, 10:58
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Eerst;
Probleem van je verlichting uitzoeken kan namelijk gekke dingen geven.

Tweede;
Ik ben vrij overtuigd dat de oplossing van het blauwe lampje (grootlicht) samenhangt met het laten functioneren van de drie lampjes die de verlichting verzorgen van je tellerunit.

Check eerst de zekering van de tellerverlichting (nummer 5). Als deze goed is voordat je de teller loshaalt meet eerst of je 12 volt op de asbak verlichtingstekker en kachelpaneel hebt die dimt de dimmer van je verlichting namelijk ook! Als je daar geen 12 volt hebt moet je dat eerst uitzoeken voordat je de teller gaat meten.

De binnenverlichting draden zijn blauw/grijs. De dimmer van de verlichtingsschakelaar gaat overigens ook regelmatig kapot.

Knipperende rode ledje watertemp mogelijk oorzaken;
- kabel niet of niet de juiste bij watersensor koelvloeistof reservoir aangesloten
- te laag koelvloeistof of sensor kapot. (stekker even doorverbinden om te testen of dit het probleem is)
- watertemp metertje kapot (maar dan knippert ie meestal altijd!)

Er zwerft een topic rond om achter op metertje (zitten drie messing moeren) het moertje los te halen die de massa maakt van het rode ledje. Daarmee doet je wijzertje het wel maar gaat het rode ledje niet meer knipperen. Persoonlijk houdt ik hier niet van bij moet alles functioneren anders stoor ik me eraan.

Laat even weten wat je gedaan hebt en wat je gemeten hebt. Dit is namelijk niet 1 probleem.
Reply With Quote